sâmbătă, 9 mai 2009

Florin Chilian: Nu-l mai goniţi pe Brâncuşi!



Acesta este un video "acid", dar pe bună dreptate a fost relizat în acest fel.
Într-adevăr membrii Academiei Române de la acea vreme au cosiderat decadentă arta marelui Brăncuşi. Cu toate acestea, artistul afirma:
  • "Nebuni sunt aceia care consideră sculpturile mele abstracte. Ceea ce cred ei că este abstract, este tot ce poate fi mai realist - căci realul nu înseamnă forma exterioară (a lucrurilor) - ci ideea şi esenţa formelor"
  • "Aşteptaţi până când voi muri - şi veţi putea vedea, numai, cum vulturii se vor aduna împrejurul meu"
  • "Eu am ajuns un comis-voiajeur în branşa Artelor plastice moderne"
  • "Nu doresc să fiu niciodată la modă. Ceea ce este la modă, ca moda trece. Piatra şi bronzul - mai mult chiar decât pânza, se vor spre veşnicie. Iar dacă eşti contestat astăzi, nu este nimic; când vei fi înţeles - vei rămâne"
  • "Nici nu vă puteţi, încă, da seama de ceea ce vă las Eu!..."

Niciun comentariu: