marți, 31 martie 2009

Grădinarul



Slujitorul..
Regină - fie-ţi milă de slujitorul tău!

Regina..
Sfatul curtenilor mei s-a sfârşit, ei toţi s-au îndepărtat de aici.
De ce oare, întârziat-au paşii tăi?

Slujitorul..
Regină ceasul meu începe, când al celorlalţi s-a sfârşit, spune ce muncă-ţi mai rămâne de facut, pentru cel din urmă dintre slujitorii tăi?

Regina..
Ce oare mai poţi dori, când venirea ta e aşa de târzie?

Slujitorul..
...Fă-mă îngrijitorul grădinii tale de flori.

Regina..
O! dar ce înseamnă astă nebunie?

Slujitorul..
Aş renunţa bucuros la orice muncă şi aş zvârli în pulberea drumului spada şi suliţa mea - dar nu mă trimite în ţări departate.
Nu-mi cere isprăvi mari vitejesti.
Fă-mă ingrijitorul florilor grădinii tale.

Regina..
Şi.. care fi-va slujba ta?

Slujitorul..
Aceea a năzuinţelor tale.
Voi păstra caldă iarba cărăruii pe unde-ţi porţi paşii tăi în dimineaţă - şi unde florile dornice de moarte, binecuvintează fiecare pas al tău ce le striveşte.
Te-oi legăna printre ramurile Septaparnului, iar luna sus, sus pe cer se va munci să-ţi sarute, rochia, strecurându-se prin umbra copacilor.
Voi umple cu ulei îmbălsămat, de miresme adormitoare, candela ce arde la căpătâiul patului tau - şi cu măreţia santalului şi şofranului voi împodobi scaunul ce-ţi odihneşte picioarele.

Regina..
Şi care fi-va răsplata ostenelii tale?

Slujitorul..
Voia ta de a ţine între mâinile mele, pumnii tăi micuţi - boboci frumoşi de lotus; de a împleti în jurul braţelor tale lanţuri de flori şi de a întinde pe cărăruia picioarelor tale seva înroşită a petalelor florii Asaka - şi a culege dintr-o gură - grăuntele de pulbere ce întâmplarea l-ar fi aruncat pe ele.

Regina..
Sclav a dorinţelor tale - rugămintea îţi este îndeplinită.
Vei fi slujitorul florilor din gradina mea.

Rabindranah Tagore

Un comentariu:

elena marin-alexe spunea...

Imi place ce ai scris...imi place Tagore.