joi, 11 septembrie 2008

Full Metal Jacket

Full metal jacket e un film extrem de actual, mai ales pentru că ieri, 11 Septembrie 2008 s-au împlinit 7 ani de la evenimentele de la WTC. Războiul din Irak şi tot ce s-a întâmplat de atunci încoace, modul în care americanii ŞI forţele străine care li s-au alăturat acţionează „menţinând pacea” e descris dinainte în capodopera lui Stanley Kubrick, film realizat în 1987.

Mai jos adaug o scenă din „Full Metal Jacket” în care „Animal Mother” le arată lui Joker şi lui Rafterman cum se omoară vietnamezi:

AM: Omoară câţiva vietnamezi! Hai, hai! .... Te-am nimerit, jigodie! ... Oricine mişcă e un CV (comunist vietnamez). Cine stă pe loc e un comunist vietnamez disciplinat. ... Ar trebui să scrieţi un articol despre mine.
J: De ce ar trebui sa scriem un articol despre tine?
AM: Pentru că sunt tare de tot! Pe bune! ... Am terminat 157 de vietnamezi şi 51 de bizoni. Am dovezi.
J: Erau şi femei şi copii?
AM: Câteodată.
J: Cum poţi omorî femei şi copii?
AM: Uşor. Nu fug prea repede. ... Războiul e iadul pe pământ.

Niciun comentariu: